سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های تشخیص گرم مزاجی و سرد مزاجی

برای تشخیص گرم مزاجی از سرد مزاجی ملاک هایی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

اول: چاقی و لاغری، هرچه انسان چاق تر باشد سرد مزاج تر و هرچه لاغرتر باشد گرم مزاج تر است. دوم: رنگ پوست، هرچه رنگ پوست سفیدتر باشد شخص سردمزاج تر و هرچه رنگ پوست تیره تر باشد گرم مزاج تر است. سوم: محل سکونت، هرچه به شمال کشور نزدیک می شویم افراد سرد مزاج تر و هرچه به جنوب کشور نزدیک می شویم افراد گرم مزاج تر می شوند. چهارم: رژیم غذایی، افرادی که به غذاهای چرب و شیرین علاقه دارند و بیشتر از این غذاها مصرف می کنند سرد مزاج و افرادی که به غذاهای تند و ترش علاقه دارند گرم مزاج اند. پنجم ـ که معمولا پس از ازدواج خودش را نشان می دهد ـ : میزان میل به رابطه جنسی، هرچه میل شخص به رابطه جنسی بیشتر باشد او گرم مزاج تر و هرچه این میل کمتر باشد سرد مزاج تر است. مثلا افرادی که سید هستند میلشان به ارتباط جنسی بیش از دیگران است.

نکته: ملاک های مذکور با توجه به غالب نوشته شده است و ممکن است برخی معیار های سرد مزاجی در او باشد ولی گرم مزاج باشد و برعکس.

جوانی که قصد دارد با شخصی ازدواج کند ابتدا باید مزاج خود را تشخیص دهد سپس تحقیق کند و ببیند که آیا طرف مقابلش از این نظر مانند خودش است یا نه؟ و اگر به این نتیجه رسید که از این نظر فاصله بینشان زیاد است ـ مثلا خودش به شدت گرم مزاج است و دیگری دقیقا در نقطهی مقابل او قرار دارد ـ بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کند.